Som en sång om livet

Vet ni vad jag tycker är värst med att vara sjuk?

Jo. Jag kan inte sjunga.

Det låter helt knäppt, det tycker jag med. Men sant. Tänk er själva. Något som ni gör varje dag hela tiden. Något som är en stor del av er. Och så plötsligt kan man inte göra det längre.
En stor del av mig är sång.

Jag sjunger för att jag tycker det är kul och så men också för att jag blir lycklig av det. Och därför mår jag så sjukt dåligt nu när jag inte kan göra det.
Jag skulle aldrig låta något förstöra min röst. Jag skulle aldrig sjunga när jag är sjuk och sedan ha förstört rösten för det.
Då skulle jag aldrig förlåta mig själv. Jag skulle aldrig röka. Min röst betyder mer än det.

Min röst betyder allt.
Inte för att jag kanske älskar den, men utan den skulle jag inte kunna sjunga och om jag inte skulle kunna sjunga skulle jag inte kunna leva.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0