Det finns en bättre plats

Någonstans, någongång finns det några som inte dricker. Inte röker. Men dem är ändå bra. Jävligt bra.

Det finns också de som gör det. Dem är poppis.
Om man skulle dricka och röka skulle man nog vara en av dem. Eller om jag ska betydliga mig så skulle man vara poppis.

Men om man verkligen vill vara poppis då utan att dricka och röka?

Sorry, men det finns inget val. Det är det som gäller. Då måste man dricka och röka. Det är så det är. Då blir man inte poppis annars.

Då blir man en tönt, hamnar längst ner på botten. Då är man ute, då finns man inte. Ingen gillar en, man får inte ha kul. Det händer inget i livet.


Det är verkligheten för vissa.


Varför är det så? På vilket sätt är man sämre för att man inte dricker och röker?

Dem är inte värda det. Dem är värda något bättre. Det finns bättre platser.
 Jag vet det.


Jag vill härifrån. Jag vill någonstans där ingen vet vem jag är.

Där jag kan få finnas utan att behöva dricka och röka.



// Elina





Kommentarer
Postat av: Sofia K

Elina mycket bra sakt! Men jag har tyvärr inget svar på den frågan, det är så samhället är nu för tiden! Men du får lova att du alltid finns hos mig och inte försvinner upp i rök! För i mina ögon är du poppis och BETYDER massa! Fatta Elina, det finns massa utanför denna dataskärm som älskar dig (jag lovar) även fast du inte håller på med sånt skit! PUSS & KRAM din Sofia.K 4- ever! <3<3<3<3

2009-02-23 @ 10:48:39
URL: http://sofiiaknutsson.blogg.se/
Postat av: elina

Tack <3 Men det är hemskt att vi fastnat här. Eller hur? Du vet, tex Tovas skola...det är ju fan helt annorlunda där! Så det finns nog bättre platser.

Älskar dig forever <3<3<3<3

2009-02-23 @ 12:58:39
URL: http://eeliinaa.blogg.se/
Postat av: mamma

Elina, det är ni som inte röker och dricker som är tuffa, och som vågar stå i mot. jag beundrar och älskar dig.

2009-02-23 @ 16:13:47
Postat av: Maddis

Åh vad jobbigt det kan va att vara ung! Jag kan ännu minnas hur jobbigt det var.(Det är ju trots allt inte så länge sen...!)Det är du som är tuff som står emot. Älskar dig.

2009-02-23 @ 19:53:25
Postat av: caroline

Elina det är precis som du skriver. Men de som kallas tuffa är ju raka motsatsen! Den som är tuff är den som vågar vara sig själv och stå emot grupptrycket, precis som du! <3

2009-02-24 @ 00:55:09
URL: http://vikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0