En kall vandring

Hejhej!

Idag är det ingen vanlig dag. Det är Sofia.K s födelsedag!
Och det är ingen vanlig födelsedag för det är hennes 15:års dag!

Grattis Sofia.K!

Idag har vi haft friluftsdag med skolan. Jag, Sofia.K, Maria och Agnes hade valt att åka in till stan /Djurgården med vandring och gått på museum. Okej, låter inte så jättekul men bättre än de andra alternativen iallafall.

Vi åkte in till stan då fick man gå och köpa sin lunch och donken var inte öppen så alla köpte på 7 eleven.
Alla utom vi. Haha. Vi tog sen en buss in till Djurgården. Där började vi gå och vi trodde inte alls det var långt till museumet. Men eftersom att det hette "vandring" så skulle vi ju såklart gå värsta omvägen så det tog två timmar innan vi var framme vid museumet! Och det var där vi hade tagit bussen ifrån typ...
Det var inte kul eftersom att det var skitkallt och jag frös ihjäl. Jag gjorde det, men jag överlevde tydligen.

När de andra skulle äta så fick vi gå ut och leta rätt på nått ställe att köpa mat på.
Vi hittar ju inte så bra. Såhär lät det.

Maria: Men asså, där borta finns det en bankomat. Då borde det finnas matställen där oxå.
Sofia.K: Men nej, det är ju inte säkert...
Agnes: Men vi kan ju testa att gå gatan ner och om det inte finns nått så är det ju bara att vända.
Jag: Ja, det gör vi.

Och visst. Maria hade haft rätt. Vi hittade donken därframme! Det kunde inte ha blivit bättre.
Sen när vi kom tillbaka till museumet så var det nästan dags att åka hem.
Haha så vi slapp gå på det skittråkiga museumet. Orka gå runt och kolla på tavlor som nån har kladdat lite på.

Men i stort sett kan jag säga att dagen var väldigt tråkig i början, men som räddades sen.
Och jag kan säga att när vi sken upp. Ja, då sken solen också upp!

f





Kommentarer
Postat av: SofiaK

Nä, men gud vad fult!

Hur vågar du sätta ut den bilden!!

Hah, skojjig dag med er <33

2009-02-14 @ 14:28:54
URL: http://sofiiaknutsson.blogg.se/
Postat av: SofiaK

TACK ELINA

PS: DIN DIKT ÄR BÄEAST IN THE WORD!

2009-02-14 @ 14:31:05
URL: http://sofiiaknutsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0