Clever Tilda

Hellojsan!

Sammanfattning av dagen kommer här. Vi kan väl kalla den "Clever Tilda"

Varför överskriften står som den är så är det för att idag när Carro och jag satt barnvakt åt Tilda märkte vi en sak - att hon är väldigt intelligent. VÄLDIGT intelligent för att vara två år.

Vi satt i soffan och lekte lite med Tilda och då dimpade posten ner i brevlådan. Tilda kollade upp och jag bad henne att gå och hämta posten. (Skulle testa hur smart hon är) Ja, och hon nästan springer ut i hallen och hämtar posten!

Inte nog med det...Carro och jag ville testa och se om hon var ännu smartare så jag bad henne att gå och hämta en häst.
Tilda stannade upp ett ögonblick men sedan gick hon med bestämda steg till bokhyllan. Carro och jag tittade lite frågande på varandra...det var väl en häst hon skulle hämta, inte en bok?
Tilda stod och rotade där bland böckerna och verkade hitta en bok hon beslöt sig för att visa oss, och gissa.
Boken hon räckte fram till mig visade konturerna av en häst på, på framsidan.
Där blev jag faktiskt lite rädd...hon är inte ens två år. Okej, imorgon då, men ändå. Hur smart får man va?

saas
En rolig bild på min smarta lilla gulliga kusin <3

saas

as
Såhär såg jag ut idag som barnvakt xD

// Elina ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0