Just understand

HEJ!

Jag vet att det blir ett sent inlägg nu, men jag är faktiskt ärlig. Jag har haft FULLT UPP hela dagen.

Imorse när jag kom till skolan kl 08.00 så var inte Lise-Lotte där (min franskalärare) men istället för henne så låg det en bunt papper inne i klassrummet - ja, vi ska ju inte slippa undan inte, så där låg det papper som det stod massor av uppgifter vi skulle göra på. Tack, tack, tack.
Satt mig i korridoren tillsammans med Emil och Hampus och vi skulle plugga. Men det blev inte riktigt så. Försökte verkligen o plugga men det gick inge bra :/ Sen kom Maria och Sofia.E från spanskan och befriade mig :)
Jag sköt franskan åt sidan och så stack vi hem till mig och kollade på  Onda dockan 2. Vi hann skrämma upp oss i en halvtimme sen var det dags att kila tillbaka till skolan igen. Vi hade 45 minuters lunchrast senare så vi stack hem till mig igen och såg vidare på filmen :P Han inte se så mycket denna gång heller...innan det var dags att pallra sig iväg till engelskan. Sedan bild och sist - men inte minst: teknik. Vår tekniklärare är lite rolig asså, men det är en annan histora :)

Efter skolan så drog vi hem till mig IGEN och kollade klart på filmen. Den hade lyckats att skrämma upp oss kan jag säga! Senare blev det en tur till Carro. Åhh fyfan! Måste berätta en sak! Carros katt Happy spydde...och för det första så råkade Carro trampa i det...trevligt...Och för det andra så hade det torkat fast när hon skulle torka bort det...så hon tog upp det med en osthyvel! :O Jag säger det bara! Aldrig mer äta ost hos Carro!

Carro: Men Elina, det är väl inte så farligt? Nu har jag diskat den en gång, men om jag hade varit farmor skulle jag diskat den fyra gånger...

Jag: Om jag hade varit din farmor skulle jag ha slängt den...

HAHA! Det var de roligaste idag! xD

Men nu fortsätter jag...
Efter jag hade vart hos Carro ett tag så följde jag med pappa till hans kompis som fyllde år. Vi var där typ till halv nio. Sen när jag kom hem så blev det direkt upp med franskaböckerna! Lise-Lottes uppgifter tog två timmar att göra! :O Så klockan halv elva satt sig en helt slutkörd Elina framför datan. Kan man säga att mitt liv är stressigt just nu?
Det händer så mycket bara på en gång. Jag gör saker. Hinner inte tänka.

Måste bara berätta om detta eftersom att jag har skrivit väldigt mycket om det de senaste dagarna. Men det här är faktiskt viktigt för mig. Det har vänt mitt liv upp och ner. Idag på musiken så kom rektorn och pratade om det här med flytten till Gillbo nästa år.

 - Det kommer bli så in i helvete jobbigt för er. Men så är det ibland i livet. Tyvärr är det ju så att ni 8:or kommer att drabbas värst. Men ni måste ta er igenom det. Jag vill verkligen inte att det ska bli såhär. Men vi har inget val.

För er som inte vet så är vår skola urfattig. Det är därför vi måste flytta.
Tex idag så skulle vi få ett skrivhäfte till "Hälsodagboken" som vi ska fylla i på idrotten. Vi fick ett halvt skrivhäfte.
De hade klippt av dom på mitten...all because save money.
Man börjar ändå kanske förstå. Jag börjar iallafall förstå. Men jag förstår inte hur.


cx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0