Idioter till kuskar

Hejhå!

Idag var det jättejobbigt och stiga upp. Men jag lyckades. Dagen var rätt så slapp som alla måndagar var. Jag kändes att det fattades nått och frågade om jag kunde hänga med Sanna till stallet för jag behövde verkligen en ridtur. Behövde galoppera av mig lite och rensa tankarna. Och galopp, ja det fick vi.

Det började bra, vi red ut. Sen kom vi till en väg och då kom det jättemånga travhästar. Vi höll oss undan, men kuskarna saktade inte in så de körde förbi jättenära och i jättehög fart. Det skrämde livet ur hästarna så Byr skenade iväg med Sanna på. Natte försökte sticka, men jag höll tillbaka honom och då började han stegra och bocka som fan.
Sen tänkte jag rida iväg efter Sanna och Byr. Men då kom en till travare och Natte skenade iväg efter Byr, men fick stopp på honom som tur var. Sanna fick också stopp på Byr. Då hade vi fått nog och rida ut där, så Sanna ledde Byr och jag red Natte tillbaka till stallet. Där red vi i ridhuset och det gick riktigt bra. Tränade Natte lite med trav och galopp på volter. Galoppfattningar från skritt och skänkelvikningar.
Det blev riktigt lyckat ändå fast de där kuskarna förstörde vår ridtur.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0