Måndag = Skola

Godmorgon på er!

Ja, då var det ny vecka då. Skola. Jag gillar inte det ordet, men måsten är måsten, och betyg är betyg.
Det är skillnad nu från förr. Jag menar inte att det var lättare då, men då hade man inte betyg som jag har nu. Och för att få ett högre betyg än G så räcker det inte med att man jobbar flitigt på lektionerna och får bra på proven. Utan då måste man visa intresse för ämnet också! Och då kan man ju aldrig vara deppig på nån lektion för då kan läraren missuppfatta det och tro att man inte visar intresse för ämnet. Så jag har lärt mig att det är viktigt och tänka på. Eller jag lärde mig det efter förra terminen då jag i idrott bara fick G. Jag gjorde allt man skulle göra, men jag visade inte så mycket intresse. Det var nog en stor del för att vi fick gå till idrotten i en halvtimme varje gång. Och då var jag trött och slut när vi kom fram. Ja, inte redo för ett idrottspass.
Men nu har har jag ändrat inställning. Vi går till idrotten, jag blir trött. Men jag gör mitt bästa på lektionerna. Jag försöker att visa intresse. Och det gav resultat. Nu ligger jag på VG i idrott.

Visa intresse och gör alltid ert bästa. Även om  det blir bra eller dåligt.
 Det lönar sig i längden.








Kommentarer
Postat av: Sofia.E

bra skrivet !! =D <3333

2009-03-30 @ 14:34:45
Postat av: mamma

Du är mycket klok och förståndig Elina.Puss och kram

2009-03-30 @ 18:30:43
Postat av: Tova

jag har en smart bästis :D

2009-03-30 @ 22:18:09
Postat av: Anonym

Bra skrivet! Du har helt rätt! <<3<3<3<33<3<3

2009-03-30 @ 22:23:48
Postat av: caroline

Jag håller med alla andra. Bra skrivet! :)

Förresten, är det du som tagit bilden? Den är jättefin! :)<33

2009-03-31 @ 13:34:48
URL: http://vikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0