Operan

Hejhej!

Jag ber sååå otroligt mycket om ursäkt för att jag inte har skrivit på hur länge som helst! Men jag har väl helt enkelt inte hunnit. Det har varit väldigt mycket med praoen. Man kommer hem sent och så. Men idag var det sista dagen.
Till skolan längtar jag inte tillbaka till. Det blev liksom vant att gå omkring där på Operan...Det har helt klart varit en upplevelse!

Operahögskolans elevuppspel



Bild på en vackert dekorerad sal



Och jag kommer sakna det.

Det bästa av allt var nog när Agnes och jag fick se föreställningen Svansjön på kvällen.
Vi fick sitta inne hos han som sköter allt. Och dansarna var ju såå nära. Jättecoolt. Det var på sidan om scenen som i en liten hytt kan man säga. Då kunde vi se dansarna både på scenen och bakom :P
Jag trodde inte att jag kunde gilla balett, men Svansjön var faktiskt jättebra! Förstår inte hur de kan, de är så otroligt viga.
Men jag har förstått nu att det inte är lika lätt som det ser ut. Dansarna har det tufft. En dag kan se ut så att den börjar med morgonbalett. Sen går de iväg och repeterar till sin roll i föreställningarna hela dagarna, och på kvällen så är det föreställningar. Så de tränar hela tiden! Hur orkar de? Ja, det kan man undra. De måste verkligen brinna för det.










Kommentarer
Postat av: Tova

Mm håller med! Helt sjukt, men dom pansionerar sig vid typ vid 30...

2009-03-07 @ 10:32:37
Postat av: Emelie

hoppas du hade det trevligt på operan, och att svansjön var bra. du hade skrivit till mig och frågat vad jag skulle göra i helgen, och ska bara jobba, och jobba. känns lite trist så har mina helger sett ut dom närmaste 4 månaderna, och kommer även se ut så veckor till.. själv då? vad ska du göra?

2009-03-07 @ 11:04:12
URL: http://emeliitaah.blogg.se/
Postat av: agnes

vi hade ju bästa praoen och svansjön var hur bra som helst! :) kmr du ihåg prinsen elina? hihi ;)<3

2009-03-07 @ 13:35:15
Postat av: elina

Haha, jo det kommer jag ihåg Agnes ;P Och nära var det ju oxå, remember? ;)

2009-03-07 @ 15:55:57
URL: http://eeliinaa.blogg.se/
Postat av: eeliinaa.blogg.se

Mmm, nästan rätt Tova :P De pansionerar sig vid 40.

2009-03-07 @ 15:57:23
URL: http://eeliinaa.blogg.se/
Postat av: agnes

aa, hihi ;)

2009-03-09 @ 15:55:27

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0