En underbar dag

Hejhej! Tillskillnad från igår så har jag varit på strålande humör idag! Vi åkte somsagt iväg tidigt imorse, halv nio och var där vid efter tio någongång. Det var jättekul. Bara att det liksom hände något gjorde att det var så kul.
Vi besökte Eskilstuna zoo och efter det så solade och badade vi! Var ju så varmt idag!
Innan vi åkte hem så åt vi mat på en grekisk resturang. Mums! Om jag ska sammanfatta denna dag med ett ord så skulle det vara händelserik. Denna dag har varit väldigt händelserik. Var så underbart att umgås med familj + släkt på  ett så fint sätt. Var så fint att liksom gå där med Tilda när hon ser alla dessa djuren och blir helt till sig. Det är som hon växer mer och mer då och det är så himla kul att se.
Här kommer massor av bilder från dagen så ni kan få eran uppfattning om vad som hänt i mitt liv idag!




Jag spexar lite utanför zoot.


Vi såg minikängrus!


Roliga apor.


Haha.


Klas kom med på bild!


Jag och Tilda går inne på zoot.


En äcklig ödla jag fotade.


En trädleopard!


Fikapaus - Maddis och Tilda.


Jag.


En flodhäst som lekte, haha.


Sköldpaddor fanns det gott om!


Och en krokodil såg jag.


Jag tror det här var några slags pumor.


Söta flamingos fanns det också!


Sorry mamma, du hamnar också med på min blogg.


Och pappa.


Ett lejon...grr.


Nu ska jag förklara här. Det var så kul för att när vi skulle kolla på tigrarna
så var det en tiger som verkade älska all uppmärksamhet för den gick längs
glaset fram och tillbaka och visade upp sig i minst en kvart.


Jag har aldrig varit så nära en tiger förut...


Den här bilden tycker jag bara är så cool...
Tilda var helt facinerad av tigern. Tänk om det inte hade vart något glas emellan...
Då hade nog inte Tilda tyckt att det var lika kul...inte jag heller för den delen...


Efter den coola upplevelsen så såg vi även en vit tiger...dock inte på lika nära avstånd
som den andra tigern.


Hehe, här kommer en till bild på en apa!


Sötaste Tilda <3

Nu kommer lite bilder från när vi badade...


Första gången jag badade (ute) i år! Helt underbart!






Lite solning blev det allt också, och nu är jag helt röd, haha.


Här har vi lämnat badet och anlänt till staden.


Tilda och pappa busade lite på resturangen.

Så här har min dag sett ut och den har somsagt varit helt underbar!
Imorgon skulle jag egentligen åka och shoppa med Sofia.E men eftersom att det ska bli lika varmt imorgon så känns det lite dumt att gå omkring i ett centrum när det är så varmt ute.
Så jag tror att morgondagen blir en sol och bad - dag istället för en shoppingdag!







Kommentarer
Postat av: Sofia K

kulkul daag!

2009-06-02 @ 17:12:02
URL: http://sofiiaknutsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0