Du kan lita på mig

Hejsan allihopa!

Sitter här med ett dunkade huvud och en hals som skriker efter halstabletter.
Annars är det bara fint med mig.
Jag vet att det har blivit lite dålig bloggning. Men jag ska skärpa till mig.

Idag så har det varit en helt normal måndag.
Franska, Svenska, Engelska, Lunch, Idrott, Musik, SO

På musiken så har vi fått valt en svensk låt som vi ska sjunga.
Jag hade valt "Du Får Inte" med Sonja Aldén. Jag satt hela söndagen igår för att lära mig spela ackorden.
Och idag. Idag gällde det. Idag skulle jag spela och sjunga för hela klassen.
Det räckte med att bara sjunga. Men eftersom att jag vill utmana mig själv lite så tänkte jag spela till samtidigt.
Och ja, haha. Det gick som det gick.
Minst 550 gånger i låten så stannade jag upp och råkade trycka på fel tangenter. Och det värsta när jag råkar spela fel är att jag inte kan hålla käften. Såhär lät det:

*Spelar* Och så blev det fel.

- Vafan...

*Testar igen* Det blir fel.

- Men hallå?

*Testar igen* Och det är fortfarande fel.

- HALLÅ ???!!!

Haha, det måste ha låtit helt sjukt. På måndag nästa vecka så ska vi ha en sångkväll i skolan. Och jag ska vara med och köra den låten. Ja, vad ska jag säga?
Ska nog gå och träna nu så det inte går helt åt helvete! Men jag ska försöka att tänka positivt och lita på vad en vän sa till mig: Alla kan lära sig, övning ger färdighet.



Nu har jag litat på dig så varför kan du inte lita på mig och inse att du är grym?



Kommentarer
Postat av: Maria

hihi du va så gullig nar du spela men det lät bra!!!:D<3

2009-11-02 @ 21:37:44

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0