Andar

Tror ni på andar?
Tror ni att när människan dör så lever anden vidare?
Tror ni det finns ett ställe som kallas "andra sidan" där den hamnar efter döden?
Tror ni att den kan komma och hälsa på oss här?

Det tror jag.

Jag tror väldigt starkt på andar.
Det kan man nästan säga att jag alltid har gjort. Men eftersom jag också har en lite andlig släkt så är det kanske därför jag intresserar mig så hemskt mycket för ämnet.

Jag har aldrig fått en riktig övertygelse om att jag kommit i kontakt med en ande men jag var med om en lite speciell upplevelse för inte så länge sen.
Det var lucia i skolan. Vi skulle samlas i kyrkan klockan 07.15. Jag som var självaste Lucia hade lämnat kronan i skolan och tänkte hämta den innan jag promenerade ner till kyrkan. Sagt som gjort så var jag i skolan vid 07.00. Men i skolan fanns det INGEN. Det var öppet och så, men där fanns det ingen människa. Jag var helt ensam. När jag står utanför mitt hemklassrum och väntar på att någon ska komma så ser jag plötsligt en svart skepnad svepa igenom entrén/torget bortåt 9C :s klassrum. Jag ser den så tydligt så jag börjar springa efter den.
Men när jag kommer fram till 9C :s klassrum så är den helt borta. Som att det aldrig hade varit något. Jag hadde inte ens hört en dörr öppnas eller något ljud alls. Utan bara sett skepnaden i några sekunder innan den helt plötsligt försvann som att den aldrig hade varit där.

Jag har tänkt på det där rätt länge. Kan jag bara ha inbillat mig? Det hade ju varit lättast att tänka så, men jag hade ju sett den så tydligt så att jag tillochmed hade sprungit efter den!
Jag vet inte. Antingen så var jag bara morgontrött och såg i syne, eller så kanske jag såg en ande för första gången i mitt liv.



// Elina.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0