Minnen som jag föralltid kommer att bära med mig i mitt hjärta


Skolavslutningen år 2002. Vi var 8 år gamla när jag och min kompis uppträdde
med låten "Genom Eld Och Vatten. Men det var bara början!


Här blev det ett stort hopp! För nästa uppträdande jag har på bild är
ifrån 8:an. Men det var ändå ett speciellt uppträdande eftersom det
var första gången någonsin som jag sjöng själv! Jag var så otroligt
nervös, och det hör man även på min röst, haha. Detta var på Julcabarén
och jag sjöng låten "The Christmas Song".


Nästa uppträdande var musikalen vi hade i slutet av åttan. Detta är nog mitt
mäktigaste framträdande jag någonsin gjort. Jag svävade på moln. Detta var den
lyckligaste dagen i hela mitt liv.

Nästa minne jag har är från skolavslutningen i åttan. Jag känner mig bara tvungen att lägga ut hela videon. Här känner man verkligen våran Trollholmenanda. Gud vad jag saknar det. Snyft :'(


I guess there is no one to blame. We're leaving ground. (Trollholmen)
Will things ever be the same again?

Nej, dom ville tyvärr inte det. Vår Trollholmenanda försvann helt när vi kom till Gillbo.
Men uppträdanden fortsatte.


Detta uppträdande där det nästan ser ut som jag ska äta upp micken här
från FN:konserten ibörjan av 9:an och den nya skolan. Oxå ett väldigt speciellt
uppträdande för mig eftersom jag fick väldigt mycket feedback från en väldigt
speciell person som alltid kommer vara väldigt speciell för mig.


En sångkväll i matsalen en mörk oktoberkväll. Första och enda gången
jag uppträtt och spelat piano samtidigt. Låten var väldigt speciell och jag
skrev om sista meningarna i låten så att den exakt skulle passa in i mitt
liv just då.


Oktober övergick till november och december. Höst övergick till vinter. Och äntligen var det dags för Julcabaré igen! Jag fick äran att vara lucia. Det var verkligen jättekul, och speciellt. Förutom att stearin som rann ner i mitt ansikte. Men det gjorde inte så mycket.


Detta var på skolmässan i Sollentuna centrum i februari tror jag det var.
Jag fick sjunga en hel sololåt och valde "Soulmate" riktigt kul var det att få komma
ut och uppträda.


Detta uppträdande kanske inte är något som jag direkt vill bära med mig
i hjärtat. Det var på vår 70-tals konsert i slutet av nian. Och det lät rent utav sagt
förjävligt. Så jävla mycket härmning och så himla lite eget. Men jag kunde väl inte bättre då stackarn. Tycker synd om mig själv.


Skolavslutningen 2010. Mitt sista uppträdande i grundskolan. Detta var nog det mest betydelsefulla framträdande jag någonsin gjort. Jag var så otroligt nöjd med det.
Det var så mycket jag ville få ut med den låten, och jag lyckades verkligen.
Jag hoppas det kändes J. Det tror jag det gjorde.

Tack för mig.

// Elina.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Vad vill du skriva?

Trackback
RSS 2.0